Carix Gowell Hybrid Superconcentrate
HOAT – Hybrid Katık Paketi (G11)
- Mineral (silikat / borat / nitrat) ve organik inhibitörlerin karışımı
- Nitrit, amin ve fosfat (NAP) içermez.
- Özellikle Volkswagen Grubu (VW, Audi, Seat, Skoda gibi) araçlarda kullanılır
- Korozyon Koruması:
- İçerdikleri inhibitörler sayesinde, motorun metal parçalarını (alüminyum, demir, bakır gibi) korozyona karşı korur. Bu, motorun daha uzun ömürlü olmasını sağlar.
- Donma ve Kaynama Noktaları:
- Genellikle etilen glikol bazlı olan G11 soğutma sıvıları, donma noktasını düşürür ve kaynama noktasını yükseltir. Bu, motorun aşırı sıcaklık koşullarında bile verimli bir şekilde çalışmasını sağlar.
- Renk:
- G11 soğutma sıvıları genellikle mavi veya yeşil renkte olur. Bu renk kodlaması, farklı tipteki soğutma sıvılarının karıştırılmamasını sağlamak için kullanılır.
- Ömür:
- Tipik olarak, G11 soğutma sıvıları 2-3 yıl veya 50,000 km’ye kadar dayanır. Bu süre zarfında, sıvının özellikleri bozulmaya başlayabilir ve değiştirilmesi gerekebilir.
- Kullanım Alanları ve Uyumluluk
- G11 tipi soğutma sıvıları, özellikle daha eski model araçlarda kullanılır. Daha yeni araç modelleri genellikle G12 veya G13 gibi gelişmiş formülasyonlar kullanır. G11 soğutma sıvısı kullanımı, üreticinin önerilerine uygun olarak yapılmalıdır.
- Avantajları:
- İyi korozyon koruması sağlar. Geniş sıcaklık aralığında etkilidir. Organik ve inorganik inhibitörlerin dengeli kombinasyonu sayesinde uzun ömürlü koruma sunar.
- Dezavantajlar:
- Daha yeni teknolojiye sahip G12 ve G13 sıvılara göre daha az gelişmiş koruma sağlar. Daha sık değiştirilmesi gerekebilir.
- Konsantre antifriz üretiminde 8% (w/w) katık kullanılmalıdır
- 8% (w/w) oranında katık kullanımıyla üretilen antifrizler birçok uluslararası standartların gereksinimlerini karşılar
- ASTM D3306, ASTM D4985, AFNOR NF R1506
- Karşıladığı başlıca OEM spesifikasyonları;
- VW TL 774-C (G11), BMW GS 94000, MAN 324 Typ NF, MB 325.0